TVN24

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

TVN 24
Tvn24 Logo.svg
Launched9 August 2001; 18 years ago (2001-08-09) (SD)
30 November 2012; 6 years ago (2012-11-30) (HD)
NetworkTVN
Owned byTVN Group
Picture format576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Audience share4.44% (2019, Nielsen[1])
SloganCała prawda, całą dobę.
(All the truth, all the day.)
CountryPoland
Broadcast areaNationwide International
Sister channel(s)TVN24 BIS
TVN Meteo
Websitewww.tvn24.pl
Availability
Satellite
Cyfrowy PolsatChannel 61 (HD)
Channel 510 (SD)
nc+Channel 6 (HD)
Orange TVChannel 9 (SD)
Channel 43 (HD)
Dish Network (USA)Channel 118
Cable
UPC PolandChannel 333 (HD)
VectraChannel 801 (SD)
Channel 807 (HD)
ToyaChannel 601
Multimedia PolskaChannel 31
AsterChannel 37
IneaChannel 39
Optimum (US)Channel 138
Unitymedia (Germany)Channel 644 (SD)
Streaming media
Official websiteWatch & listen live (only available in Polish with charging)
TVN24
Alexa rank1,921 (February 2012)[2]

TVN24 is a Polish 24-hour commercial infotainment channel, launched on 9 August 2001. Being a part of the TVN Network, TVN24 has been owned since July 2017 by US-based TV content provider Discovery. It gained broader popularity after the September 11, 2001 attacks in the USA, which was the first major incident to be covered by TVN24. It is available over all digital platforms in Poland (Cyfrowy Polsat and nc+) as well as in most cable networks and some networks in other countries, including USA (Dish Network) and Germany. The audio portion of the channel can be streamed on the internet.

On February 6, 2018, the European Commission approved the deal. Since Liberty Global, which operates pay television services in Poland under the UPC Polska brand, is a major shareholder in Discovery Inc, the EU required that Discovery ensure the continued availability of TVN24 and TVN24 BiS to third-party TV providers.[3][4]

The TVN24 team is also responsible for the TVN flagship newscast, Fakty TVN, and for the weather and lifestyle channel TVN Meteo Active. During major events (most recently September 11 attacks, Pope John Paul II's death and tragic plane crash killing Polish President, his wife and many others), TVN24 is transmitted by TVN which has much wider broadcast range.

Launched on 30 November 2012, TVN24 is longest-established HD news channel in Poland and East-Central Europe.

Online[edit]

TVN24 debuted its news website tvn24.pl on 19 March 2007.

TVN24 HD[edit]

A one of TVN's planned channel is a TVN24 HD. Test & official start of the TVN24 HD started on 30 November 2012.

Criticism[edit]

On July 16, 2008 Law and Justice started a boycott of the station. The then head of the PiS club - Przemysław Gosiewski announced that "PiS deputies will not take part in news programs of TVN and TVN24, because we see a lack of journalistic objectivity and we can not accept this type of practice in this matter." In response to these words, TVN24 spokesman Karol Smoląg announced that news programs of TVN24 and TVN will remain open to PiS members. On January 14, 2009, the PiS political committee decided to suspend the boycott. On this day, Grażyna Gęsicka took part in the TVN24 program. Janusz Palikot organized a demonstration under the television headquarters. The reason for this was the lack of invitation for members of his party to the series of debates before the parliamentary elections in 2011 . Despite the lack of changes in the decision, the leader of the group often appeared in this station. TVN24 is very often criticized by law and justice politicians as well as conservative journalists and journalists who accuse the station of bias , manipulation, and favoring politicians and activists of the Civic Platform , .Modern and the Committee for the Defense of Democracy . In 2015, the then candidate for the presidential election of Poland and the founder and leader of the Kukiz'15 movement, Paweł Kukiz accused TVN24, of making propaganda. On January 20, 2018, the National Movement politicians repeatedly bias the TV material prepared for the "Duma and Modernity" association by the "Supervisor" broadcast on TVN24 .

References[edit]

  1. ^ "TVP1 i Polsat liderem rynku telewizyjnego, TVP Info z największym wzrostem w czołówce (top 100 za 2015 rok)". wirtualnemedia.pl. 1 February 2016.
  2. ^ "tvn24.pl Site Info". Alexa Internet. Retrieved 27 February 2012.
  3. ^ "Case M.8665 – Discovery / Scripps" (PDF). European Commission. 6 February 2018. Retrieved 6 March 2018.
  4. ^ "European Commission Clears Discovery Deal to Buy Scripps". The Hollywood Reporter. Retrieved 7 March 2018.

External links[edit]