Later is het verstandig om de andere eerste thema's bij Wilkins door te kijken, in het bijzonder (zie Wilkins' page):\ { } $ ^ _ % ~ # &
Nerbonne's Elektronische Incunabelen schets hoe de informatie- en communicatie technologie letterenstudies verandert, maar zijn stuk bespreekt maar weinig de mogelijkheden van de world-wide web (WWW) (die in 1995 net aan het opkomen was). Door de WWW zal de ICT veel letterenstudies nog sterker beinvloeden.Schrijf een betoog, d.w.z., een stuk waarin u duidelijk een positie (vóór ofwel tegen) neemt en onderbouwt.
Structuur: Gebruik een inleiding en conclusie, maar houd ten minste 80% van de beschikbare plaats vrij voor de echte inhoud.
Een goede organisatie met in elk geval duidelijk gefocuseerde alinea's is onmisbaar. Als de eerste zin van een alinea ook een redelijke indicatie is van de inhoud, maakt u het voor de lezer makkelijker.
In geen geval zou uw stuk alleen een commentaar zijn op het schriftstuk. Vermijd een structuur waarin men "eerst de introductie" bespreekt, dan "sectie 1, ...", enz. Uw taak is te zeggen of de opkomst van de WWW de conclusies van Elektronische Incunabulen wel of niet ondergraven, en uw eigen positie te onderbouwen. Vanzelfsprekend zullen bepaalde aspecten van het stuk genegeerd kunnen worden.
Niveau: Zoek een stijl vergelijkbaar met een lesboek op universitaire niveau. Mik op het niveau van een letterenstudent die deze cursus niet al heeft gevolgd (maar wel zijn basisjaar (bijna) achter de rug heeft). Dit is duidelijk formeler dan een "jeugd-journaal" stuk. Vermijd die stijl.