Het aanmaken van een Word 97 tabel in PowerPoint gaat als volgt:
Klik op het in de afbeelding aangegeven icoontje en selecteer met de muis het aantal gewenste kolommen en rijen. Als je de muis vervolgens los laat, verschijnt er een Wordtabel. Je kunt nu met het Wordtabelobject werken, net zoals je in Word met een tabel werkt.
Het aanmaken van een Excel 97 tabel in PowerPoint gaat vrijwel op de zelfde manier:
Klik op het in de afbeelding aangegeven icoontje en selecteer met de muis het aantal gewenste kolommen en rijen. Als je de muis vervolgens los laat, verschijnt er een Exceltabel. Je kunt nu met het Exceltabelobject werken, net zoals je in Excel met een tabel werkt.
Het aanpassen (of verwijderen) van lijnen in een Wordtabel kan als volgt:
Selecteer de cellen, rijen of kolommen waarvan je de lijnen wilt aanpassen (of verwijderen) en rechtsklik op de selectie en kies vervolgens Randen en arcering.
Het aanpassen van lijnen in een Exceltabel kan als volgt:
Selecteer de cellen, rijen of kolommen waarvan je de lijnen wilt aanpassen en rechtsklik op de selectie. Kies vervolgens voor Celeigenschappen en klik dan op het tabblad Rand.
Het verwijderen van lijnen in een Exceltabel geschiedt als volgt:
Selecteer de cellen, rijen of kolommen waarvan je de lijnen wilt verwijderen en rechtsklik op de selectie. Kies dan voor Celeigenschappen en klik op het tabblad Patroon. Kies de juiste kleur om de lijnen te wissen. De kleur die je kiest hangt af van de achtergrondkleur; deze moeten overeenkomen. Heb je bijvoorbeeld een witte achtergrond, dan kies je een witte patroonkleur.