Tabellen in Powerpoint
PowerPoint heeft de mogelijkheid
om op een snelle manier tabellen te maken waarin tevens
gemakkelijk veranderingen in aan te brengen zijn. PowerPoint
maakt gebruik van de tabel functies van Word (Tabellen in word) maar het is tevens mogelijk om
gebruik te
maken van andere applicaties met de mogelijkheid tot het maken
van tabellen zoals bijvoorbeeld Microsoft Excel. Door gebruik te
maken van Word heeft PowerPoint wat betreft de tabellen alle
creatieve mogelijkheden voor het bewerken van de tekst en het
formaat die ook in Word aanwezig zijn. Je kunt in PowerPoint
zelfs gebruik maken van alle menu's en tools zonder PowerPoint te
verlaten.
Om een tabel in een PowerPoint
presentatie te maken kun je een nieuwe slide maken of de tabel
aan een bestaande slide toevoegen. We zullen eerst een nieuwe
slide maken. Klik op de 'New Slide' button op de toolbar.
Dubbelklik daarna op de Table AutoLayout in het 'New Slide'
dialoogvenster.
Dubbelklik vervolgens op de tabel-icoon
om het 'Insert Word Table' dialoogvenster op het scherm te
krijgen alwaar je het aantal kolommen en rijen kunt bepalen. Klik
vervolgens op OK om de tabel te creeren.
Om tabellen in te voegen aan bestaande slides bestaan er twee
mogelijkheden.
De eerste methode:
- Klik op de 'Insert Microsoft
Word Table' button op de standaard toolbar. Volg
vervolgens de aanwijzingen zoals beschreven in Tabellen
in word.
De tweede methode:
- Kies het 'Picture' commando
uit het Insert menu. Kies vervolgens Microsoft Word Table
uit het Picture pop-out menu. Dan verschijnt het Insert
Word Table dialoogvenster, geef aan hoeveel kolommen en
rijen je wilt en klik op OK. Vervolgens zal de tabel
gecreeerd worden.
Opdracht 3.
Importeer de gemaakte tabellen van Word en Excel in PowerPoint en maak
er een kleine presentatie van.